0 Kč

Stoj na jedné noze

Autorka: Alžběta Hlásková

Základem dobré imunity je dobrá mysl a vnitřní stabilita. Opět se z médií zvyšuje tlak na každého z nás. Jsem spíše pro preventivní myšlení než pro hašení následků. Za preventivní opatření číslo jedna považuji posilování imunity. A to můžeme dělat různými způsoby. Jak si posilovat imunitu v neklidných časech?

Malinko navážu na svoji původní profesi fyzioterapie. Sama jsem si to dnes vyzkoušela a je to moc prima.

  1. Zkuste si dnes trénovat (i s dětmi) stání na jedné (a pak na druhé) noze. Smějte se, když budete při cvičení padat.
  2. Sledujte přitom, jak zatěžujete patu, palcové a malíkové bříško, aby byla zátěž rovnoměrně rozložená.
  3. V klidu dýchejte a celkově se dostaňte co pocitu pohody.
  4. Kdybyste chtěli, můžete v každé poloze zazpívat jednu písničku. Hlava se soustředí na něco jiného a zase to mění práci se stabilitou.
  5. Všímejte si, jaké všechny systémy se tím aktivují. Budete asi překvapení.
  6. Můžete zkoušet měnit polohu - např. se přitom trochu předklonit, uklonit aj. Pokud to budete zkoušet s dětmi, střídejte se v tom, kdo rozhodne o další změně polohy. V každé poloze se na chvíli stabilizujte a užijte si vteřinky klidu.
  7. Zkuste si pak různě hýbat pažemi a zjišťujte, co to dělá s vaší rovnováhou. Po každé změně se opět stabilizujte.
  8. Poslední částí je stoupnutí na obě nohy a vychutnání si toho, jak stání na obou nohou

Zkoušejte si, co všechno jde dělat při stání na jedné noze. Sledujte svoje tělo, ať ho uhlídáte. Když uhlídáme tělo, lépe uhlídáme mysl. A když nám nejde uhlídat mysl, naopak je dobré zaměstnat tělo, aby mělo dost práce samo se sebou a nemělo čas myslet na obavy.

Jestli se vám chce, rovnou to běžte vyzkoušet.